Tuesday, December 14, 2010

colour mewarnai aku ^_^


 Tersebutlah kisah seorang kanak-kanak yang hobinya gemar sungguh mewarna. ha.ha.Aku la tu. Sape lagi. Hobi aku mase kecik-kecik dulu yang paling utama ialah membaca dan yang kedua paling utama adalah mewarna. Kalau membaca tu jgn ckp la, akn ku tenung buku itu dari kulit ke kulit. dah xheran da kalau adik aku yang perempuan (jarak setaun jeh dari ak) jatuh tergolek ke. dah xkisah. asalkan aku habis baca buku tuh. (nih mak ak yang cakap). menurut mak aku lagi, aku start membaca masa umurku  4 tahun dan aku mula baca buku KAWAN (ala, komik popular zaman dahulu kala) masa umur aku 5 tahun. aku leh kate aku mmg tergila-gilakan buku la lbey kurang.he.he.malam-malam, mak aku suka wat kelas tuisyen (untuk anak dia la). ajar baca buku english. ala,buku kanak-kanak yang dalam 1 papan de byk cite 2. sambil ak memgang botol susu, ak membaca. mak ak kate sampai tahap da xtgk da buku 2. sbb da hafal. biasela.budak kecik. otak mudah nak ingat. plus, aku nih ANAK DUMEX.ha.ha.ha

     Bile da pandai membaca, mak aku suh menulis lak. bende paling ak suke ialah meng'songlap' buku-buku sekolah makcik ku untuk diconteng. mase tu aku dijaga oleh nenekku. ha.ha.sian makcik ku itu. kemudian, dari pensil warna, mak ak up ckit. belikan lak crayon. ha.ha. ini part paling ak suke. disebabkan crayon macam lawa jeh warna dia plus lagi terang dari pensel warna dan selepas buku mewarna, maka ak mengembangkan lagi bakatku dan, terjadilah corak2 indah di dinding rumahku hasil nukilan karyawan kecil ini. (Aku la..sape lagi) Dan tatkala melihat karya-karya 'indah' yang terpampang di dinding-dinding rumahku, terdengarlah tempikan mak ku.ha.ha. confirm ar mrh. dinding dari putih dah jadi 'belacan'.

     Disebabkan minatku yang mendalam dalam bidang mewarna, parents ku amatlah rajin untuk menghantarku   masuk ke pertandingan-pertandingan mewarna. dari yang 'live' hinggalah di dalam buku. kalau kat sekolah jgn cakapla. sume aku masuk.ha.ha. gila kuasa sikit aku nih. xreti nak duduk diam.^_^ aku paling suka masuk pertandingan mewarna kat komik BIP! mula2 aku beli komik 2 sekadar suka2. lame2 ak teringin lak nak masuk colouring contest dlm tuh. dan NAH! berjaya jugak nama aku masuk komik.ha.ha. tapi dapat tempat saguhati jela. bkn senang nak bit dak cina2 yang menang tempat 3 teratas 2. dan ayahku dengan bangganya mengambil hamper dari pihak penaja beserta wang saguhati. tp de cite sedih lak. tym ak menang pertandingan melukis dan mewarna kt 1 karnival nih, ak xg amek lak hadiahnye.ha.ha. ak da balek mase 2. letih.aku bajet xmenang ar. sekali dapat tempat 3 teratas. 2 pon ak tau ble ak sampai sekolah esoknye. member class ak bgtau. tah pape tah ak nih. itulah alkisah aku dan mewarna nih. tapi sampai sekarang ak minat lagi kaler-mengaler nih. cme xbpe nk ade mase jeh nk berkarya =) .adios~~

No comments:

Post a Comment