Wednesday, December 1, 2010

The Arrogant M vs The Stone Cold F (3)

 Semester break sudah pon bermula. Dan inilah masa yang ditunggu-tunggu oleh semua student. Yeeha! Holiday time :) Inilah masa untuk merehat2kan kepala yg dh berat dengan seribu macam masalah calculus. Dimampatkan dengan proses-proses kimia yang Maha complex. Fuh! This is the best time for me to................

               Bush!Meletus gelak ketawa sekumpulan remaja lelaki yang tatkala melihat sahabat mereka membuat aksi terjun gaya bebas tak jadi tu. Air sungai di Taman Rekreasi Ulu Bendul itu cukup jernih dan nyaman. Sementara itu, Mr. Arrogant menarik nafas lega pabila mukanya melepasi permukaan air sungai yang dingin itu.

            " Pe gelak2? katanya sambil tersenyum sumbing. Malu barangkali pabila ditertawakan oleh teman-temannya.

           "Jgn mrh bro....Kitorg cume...." sebelum sempat dia menghabiskn ayat, Mr. Arrogant telah menolaknya jatuh ke dalam sungai. Berguling sebentar mereka berdua di dalam air berselang disertai dengan sorakan teman-teman seangkatan lain seolah melihat WWE lagaknya. Cukup Meriah! Akhirnya, kedua-dua remaja tersebut tersandar kepenatan di batu-batu sungai berhampiran mereka sambil ketawa. Hilang segala macam stress yang bertandang di minda mereka sejak sebulan lalu. Hilang segala kerisauan tentang paper2 exam yang telah mereka jwb dua minggu sebelum ini. Benar-benar relax!

          Tiba-tiba..............terdengar bunyi keroncong irama etnik kreatif dari perut Aqir. Lapar benar maknanya. Mr. Arrogant bergegas mengambil tualanya. Sambil mengelap rambutnya yang basah itu, dia mengambil order seolah-olah berada di sebuah restoran mamak lagaknya.he.he. Dia pun lapar juga sebenarnya. Sejuk2 begini klu dapat keropok lekor,PERGH! Demi mengisi perut kesayangannya itu, langkahnya dipercepat. Secara tidak sengaja, dia tersepak batu yang mengganggu perjalanannya ke gerai yang tinggal beberapa langkah lagi dr tempat dia berdiri dan.....ADoi!!! terdengar suara nyaring seorang perempuan mengaduh tatkala batu yang disepak Mr.Arrogant tadi terkena belangkang badannya yang sedang duduk bersembang dengan seorang lagi kawan perempuannya di tempat berdekatan.

             "Alamak! Camne leh terkena minah nih plak??? Ala, bukan ak sengaja pon. Eh?? yeke??" sedang Mr. Arrogant berkira-kira di dalam hatinya, mangsa sepakan batunya itu melangkah dengan pantas ke arahnya dengan muka yang cukup menakutkan. 'Matilah aku!!!' jerit hati Mr. Arrogant.

~~~~bersambung~~~~~

No comments:

Post a Comment